رگولاتوری
آشنایی با رگولاتوری
۱- آشنایی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
- سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) با استناد به ماده ۷ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب ۱۳۸۲/۰۹/۱۹ مجلس شورای اسلامی از تجمیع معاونت امور مخابراتی وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات و اداره کل ارتباطات رادیویی، به منظور ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی تاسیس شد.
- این سازمان یک نهاد مستقل قانون گذار و نظارتی در حوزهICT است و یکی از مهمترین سازمانهای زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میباشد، که نقش آن رقابتی کردن بازار خدمات مخابراتی، بالا بردن سطح کیفی سرویسها و ارائه خدمات آنهاست.
یکی از اصلیترین وظایف این نهاد رونق بخشیدن به فرآیند خصوصیسازی است که به این موضوع در اساسنامه سازمان نیز اشاره شده است.
این سازمان به منظور اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و تحقق اهداف و ایفای وظایف مورد نظر در بخش ارتباطات رادیویی تاسیس شده و رئیس این سازمان سمت معاون وزیر را دارد.
- جهت دریافت راهنمایی در خصوص رگولاتوری به فایل صوتی توجه فرمایید.دریافت فایل آموزش رگولاتوری
- جهت دریافت راهنمایی در خصوص رگولاتوری به فایل آموزشی توجه فرمایید.مشاهده فیلم آموزش رگولاتوری
- جهت دریافت اطلاعات در خصوص رگولاتوری به فایل آموزشی توجه فرمایید.مشاهده فایل آموزش رگولاتوری
- جهت دریافت اطلاعات در خصوص رگولاتوری به فایل آموزشی توجه فرمایید.مشاهده فایل آموزش رگولاتوری
۲- اهداف اصلی رگولاتوری - تثبیت جایگاه سیاست گذاری، نظارتی و حاکمیت کلی و فاصله گرفتن از امور تصدی گری غیر ضروری؛
- تسهیل حضور بخش خصوصی و ترغیب آن برای مشارکت بیش تر در پذیرش امور تصدی گری؛
- حفظ منافع ملی؛
- ایجاد رقابت سالم در میان فعالان؛
- ریشه کنی فساد؛
۳- حقوق مشترکین
- مشخصات و نرخ خدمات باید به نحوی مناسب و کامل و بطور رایگان به اطلاع متقاضیان و مشترکین رسانده شود.
- مکانی مناسب برای پاسخگویی به مشترکین و متقاضیان با نشانی دقیق و ساعت کاری مشخص به آگاهی ایشان برسد.
- دارنده ی پروانه فقط حق ارائه ی خدماتی را دارد که در شرایط دارنده ی پروانه و ضمائم آن قید شده باشد.
- خدمات قابل ارائه از سوی دارنده پروانه منحصر به محدوده جغرافیایی تعیین شده در پروانه می باشد.
- دارنده ی پروانه ملزم به اعلام زمان شروع و مدت ثبت نام، چگونگی دریافت وجه، نحوه ی دریافت مدارک، زمان برقراری خدمات و دیگر موارد مقتضی به روش مناسب، برای مشترکین است.
- در صورت اختلاف بین دارنده پروانه و مشترکین و متقاضیان یا در صورتی که هر یک از طرفین به تعهدات خود عمل نکنند، در مرحله ی نخست از طریق مذاکره بین طرفین، نسبت به رفع اختلاف اقدام خواهد شد؛ و در صورت عدم توافق، مرجع رسیدگی طبق شرایط مندرج در پروانه عمل خواهد کرد.
- در صورتی که مشترک به کلیه تعهدات خود عمل نماید، دارنده پروانه ملزم به استمرار در ارائه ی خدمات می باشد.
- دارنده ی پروانه موظف است خرابی های ارتباط مشترکین را ظرف مدت اعلام شده رفع نماید.
- ضروری است بین دارندگان پروانه و متقاضیان، قراردادی منعقد گردد که علاوه بر موارد مورد نیاز قرارداد مواردی چون نوع و زمان برقراری خدمات، شیوه های دریافت وجه، حل اختلاف و پرداخت جریمه در صورت قطع خدمات بیش از مدت زمان مجاز، نیز در متن قرارداد ذکر شود.
- درخواست خدمات از سوی متقاضیان به هر تعداد بلامانع است.
- ارائه خدمات در محدوده امکانات فنی هر مرکز و با رعایت حق تقدم نوبت متقاضی انجام می پذیرد.
- تبصره : دارنده ی پروانه، مکلف است در جهت ایجاد امکانات فنی برای فراهم آوردن تقاضای مشترکین کوشش لازم را به عمل آورد.
- قطع موقت خدمات باید با تکمیل فرم تقاضای قطع، از طرف مشترک، وکیل قانونی وی، استفاده کننده (با ارائه مدارک مندرج در دستورالعمل اجرائی) و یا هر یک از وراث انجام شود و پس از تسویه حساب آبونمان و دیون معوقه با اخذ تعهد از استفاده کننده و ورثه، مبنی بر پاسخگویی به مدعی صورت پذیرد .
- ارائه مجدد خدمات با تقاضا نامه ی کتبی صاحب امتیاز یا وکیل قانونی وی و با استناد به اسناد معتبر و ارائه برگ تسویه حساب آبونمان و سایر دیون خدمات انجام می شود.
۴– آشنایی با پروانه FCP
- دریافت موافقتنامه پروانه ایجاد و بهرهبرداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP)
شرکت انتقال داده های آسیاتک در آبان ماه سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت این پروانه شده است. مدت اعتبار این پروانه ۱۰ سال شمسی از تاریخ صدور میباشد.
- خدمات موضوع پروانه
ارایه هرگونه خدمت ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه موضوع پروانه مستقل از فناوری از قبیل خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن؛ توزیع و فروش پهنای باند اینترنت و انتقال و شبکههای اختصاصی، ارایه خدمات صوتی، تصویری، متنی و دادهای و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور.
تبصره ۱: در صورتی که ارایه محتوا بر بستر خدمات موضوع پروانه مستلزم موافقت یا اخذ مجوز از مراجع حاکمیتی ذیربط باشد، دارنده پروانه موظف به رعایت ضوابط و اخذ مجوزهای مربوطه است.
تبصره ۲: خدمات موضوع پروانه میتواند ترابردپذیر باشد. ترابردپذیری خدمت (Service Portability)، به این معناست که با جابجایی مکانی از طریق نقاط مختلف شبکه موضوع پروانه، امکان بهره برداری از خدمات مورد نظر برای مشترک امکان پذیر باشد.
- شبکهموضوع پروانه
شبکه مخابراتی شامل خطوط ارتباطی و تجهیزات لازم اعم از نرم افزار و سخت افزار که امکان دسترسی و انتقال داده را بین دو یا چند نقطه ثابت جهت ارایه خدمات موضوع پروانه در قلمرو فعالیت پروانه فراهم می سازد.
تبصره ۱: دارنده پروانه در صورت نیاز به اخذ فرکانس برای ایجاد و توسعه شبکه موضوع پروانه، می تواند درخواست خود را به سازمان ارایه و پس از اخذ موافقت سازمان و پرداخت هزینه های مرتبط نسبت به استفاده از باند فرکانسی تخصیصی حسب آیین نامه ها و مقررات مصوب کمیسیون اقدام نماید.
تبصره ۲: دارنده پروانه مجاز به راه اندازی شبکه مستقل ارتباطی (انتقال و دسترسی) در چارچوب شبکه موضوع پروانه و در غیر شبکه های زیرساخت مادر مخابراتی به صورت غیر ماهواره های خواهد بود.
“شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در شرکت آسیاتک را در این قسمت ثبت کنید.”
لیست قوانین و مقررات مرتبط با رگولاتوری
لیست مصوبات کمیسون تنظیم مقررات ارتباطات
آسیاتک در یک نگاهآشنایی با رگولاتوریتوصیه های مسئولانهسنجش سرعتثبت و پیگیری شکایاتنظرسنجی آسیاتکراهنماها و سوالات متداولنظرسنجی سامانه سازمان تنظیم مقرراتسخن مدیر عاملافتخاراتارکان جهت سازرگولاتوریفروش تجاریشارژ و تمدیدخدمات ارزش افزوده (VAS)درخواست SLAمزایده و مناقصهفرم ثبت ایدهتلفن : ۱۵۴۴صدای مشتریانعاملین فروشپشتیبانی فنینمایش آدرس بر روی نقشهدرخواست عاملیت فروش
محاسبه تعرفه سرویس اینترنت پرسرعت
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات – سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ،شماره پروانه FCP ۱۰۰-۹۴-۱۶ | سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۹۵)طراحی سایت و باشگاه مشتریان با مهریاسان